ДОСЛІДЖЕННЯ СПОСОБІВ КОРЕКЦІЇ ШВИДКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПАЛИВНИХ НАСОСІВ ЗА РАХУНОК ДРОСЕЛЮВАННЯ НА ВСМОКТУВАННІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-6840.2020.2.06

Ключові слова:

Паливоподача, дроселювання, час-перетин, хід рейки, плунжер, дозуюча щілина, прохідна площа, циклова подача.

Анотація

Проаналізовано можливість застосування систем подачі палива з дроселюванням на всмоктуванні. Показана можливість за рахунок вибору конструктивно-регулювальних параметрів впливати, в досить широких межах, на вигляд швидкісних характеристик.

Переваги систем з дроселюванням на всмоктуванні проявляються в повній мірі, якщо здійснювати дросселирование не зміна тиску підкачки палива, а зміною часу-перетину всмоктувальних органів, тому при виборі конструкції регулюючого органу необхідно забезпечити такі умови: максимальної прохідний площі повинен відповідати якомога більший хід рейки, а мінімальна прохідна площа за своїми розмірами (ширина і висота) повинна лежати поза зоною нестійкого течії через неї палива.

Запропонована конструкція паливного насоса відрізняється від звичайних наявністю на плунжері дозуючої щілини і відповідної канавки у втулці насоса.

Поворот плунжера рейкою викликає збільшення або зменшення довжини щілини, виходить в канавку, і тим самим змінюється прохідна площа, ступінь наповнення надплунжерного простору паливом, а отже, і циклова подача.

Швидкісні характеристики досвідченого паливного насоса, зняті по всьому ходу рейки, показують їх істотні поліпшення. Це дозволяє порівняно просто забезпечити швидкісну характеристику, відповідну зовнішній характеристиці дизеля з підвищеним запасом по крутний момент.

Результати експериментів (прямолінійність регулювальних характеристики, досить великий хід рейки) підтвердили потенційні можливості розглянутого насоса в забезпеченні необхідної нерівномірності подачі палива при використанні його на багатоциліндрових дизелях.

Результати обробки експерименту, проведеного в усьому робочому діапазоні оборотів і навантажень, показали, що коливання максимального тиску палива від циклу до циклу не перевищує 1 МПа.

Посилання

Markov V. A., Shatrov V.I. Sovremennoye sostoyaniye i perspektivy razvitiya sistem avtomaticheskogo upravleniya i regulirovaniya teploenergeticheskikh ustanovok [Current status and development prospects of automatic control systems and regulation of heat power plants] / Vestnik MGTU im. N.E. Baumana. Seriya "Mashinostroyeniye". 2019. № 1. S. 101 – 119.

Sistemy upravleniya dizel'nymi dvigatelyami / Perevod s nemetskogo. Pervoye russkoye izdaniye - M.: ZAO «KZHI «Za rulem»», 2004. 480s.

Val'yekho Mal'donado P. R., Markov V. A., Trifonov V. L., Markova I. G. Kharakteristiki podachi topliva v dizelyakh i sistema dvukhfaznoy podachi topliva dizelya [Characteristics of the fuel supply in diesel engines and a two-phase diesel fuel supply system]/Avtogazozapravochnyy kompleks + Al'ternativnoye Toplivo. 2019. T. 18, № 1. S. 12 – 20/

Konstruyrovanye dvyhatelei vnutrenneho shoranyia [Design of internal combustion engines]: Uchebnyk dlia vuzov / N.D. Chainov, N.A. Yvashchenko, A.N. Krasnokutskyi, L.L. Miahkov; pod red. N.D. Chainova. - M.:Mashynostroenye, 2008. 496s.

Diachenko V.H. Teoryia dvyhatelei vnutrenneho shoranyia [Theory of internal combustion engines]: Uchebnyk dlia studentov vыsshykh uchebnыkh zavedenyi [Theory of internal combustion engines]/ V.H. Diachenko. Kharkov: KhNADU, 2009. 499 s.

Hutarevych Yu.F. Vyprobuvannia dvyhuniv vnutrishnoho zghoriannia [Testing of internal combustion engines]: navch. posibnyk, 2-he vyd., pererob. i dop. /Iu.F. Hutarevych, A.O. Korpach, A.H. Hovorun. K.: NTU, 2013. – 252 s.

Trudy Tsentral'nogo nauchno-issledovatel'skogo dizel'nogo instituta. Razvitiye konstruktsiy, povysheniye tekhnicheskogo urovnya i nadezhnosti dizeley [Development of designs, improving the technical level and reliability of diesel engines] / TSNIDI; red. V.I. Balakin. Leningrad: TSNIDI, 1989. 164s.

Barayev V.I. Issledovaniye zavisimosti parametrov protsessa vpryska ot ob"yemnoy skorosti podachi topliva v shirokom diapazone raboty toplivnoy apparatury [Investigation of the dependence of the parameters of the injection process on the volumetric rate of fuel supply in a wide range of fuel equipment operation] / V.I. Barayev // Trudy TSNITA. M., 1972. S. 9-16.

Trusov V.I. Sovershenstvovaniye toplivnoy apparatury dizeley putem umen'sheniya ob"yema nagnetaniya i sozdaniya predvaritel'nogo davleniya pered vpryskivaniyem [Improvement of diesel fuel equipment by reducing the injection volume and creating pre-injection pressure] / V.I. Trusov, D.M. Smirnov, B.A. Smirnov // Sb. nauch. tr. MADI, M., 1984. S. 43-48.

Faynleb B.N. Toplivnaya apparatura avtotraktornykh dizeley [Fuel equipment of automotive diesel engines]: Spravochnik / B.N. Faynleyb. - L.: Mashinostroyeniye, 1990. 352 s.

Bogaevskiy O.B., Borіsenko A.N., Sergienko N.Ye., Kosarev O.V. Perspektivni tekhnichni zasoby rehulyuvannya momentu kachana podachi palyvo v transportnomu dizeli [Promising technical means of regulating the moment of starting fuel supply in the transport diesel]// Visnyk NTU "KHPI". 2017. Seriya: Avtomobile- y traktorobuduvannya, № 13 (1235). S. 32-38.

Borysenko O.M., Sergienko M.Ye., Kubryk B.I., Sobolyev E.F. Stend dlya diahnostyky, upravlinnya i otsinky DVS [Stand for the diagnosis, control and evaluation of ICE]// Tezy dopovidey XXVI mizhn. n.-prakt. konf. U chotirʹokh chastyn. Informatsiyni tekhnolohiyi: nauka, tekhnika, tekhnolohiya, osvita, zdorov'ya. (16-18 travnya 2018 r. Kharkiv) za red. Sokola Ye.I. / - Kharkiv: NTU «KHPI», 2018. Ch.1. S. 149.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Автомобілебудування