ВИЗНАЧЕННЯ ВИТРАТ ПОТУЖНОСТІ ДВЗ АВТОМОБІЛЯ НА ПРИВІД НАВІСНОГО ОБЛАДНАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-6840.2020.1.06

Ключові слова:

автомобіль, двигун, потужність, енергія, витрата, навісне обладнання, генератор, насос, помпа, компресор, привід, електродвигун

Анотація

Розглянуто витрати потужності ДВЗ на навісне обладнання для підвищення ефективної енергії двигуна внутрішнього згорання та автомобіля з метою покращення тягово-динамічних показників та паливної економічності при розгоні,  сталій швидкості руху, гальмуванні в різних умовах експлуатації. Запропоновано варіант удосконалення конструкції автомобіля шляхом впровадження системи керування споживанням енергії додатковим обладнанням в залежності від режимів руху автомобіля. Завдяки управлінню потоками потужності двигуна внутрішнього згорання, мінімізації споживання енергії накопичувача або перетворювача та самого автомобіля на роботу додаткового обладнання забезпечується збільшення ефективної потужності двигуна. Розглянуто такі допоміжні агрегати як водяний насос системи охолодження, привід компресора  системи кондиціювання повітря салону автомобіля, вентилятор системи охолодження, насос гідропідсилювача керма рульового управління та генератора автомобіля. Проаналізовано вплив на вихідну потужність двигуна внутрішнього згорання кожного з перерахованих пристроїв і в кінцевому випадку визначено наскільки можливо підвищення потужності на привід ведучих коліс автомобіля. При розгоні витрати потужності двигуна на приводи навісного обладнання необхідно зменшувати до мінімуму, при гальмуванні – збільшувати до максимуму використовуючи кінетичну енергію автомобіля на привід цього обладнання, а при сталому руху – в залежності від параметрів регулювання і стану систем та агрегатів. Витрати потужності визначаються частотою обертання  і регульованим параметром вузла. В роботі з’ясовано залежності витрат потужності наведеного навісного обладнання від обертів колінчастого валу двигуна внутрішнього згорання автомобіля, а для генератора і от струму збудження. На підставі теоретичних і експериментальних  досліджень зроблені висновки щодо можливості оптимізації витрат потужності при експлуатації автомобіля. Найбільша ефективність досягається в умовах міста. Розроблено методику визначення витрат потужності для кожного приводу допоміжного обладнання, що є дуже важливим для врахуванні цих витрат при розрахунках тягово-динамічних, паливно-економічних характеристик автомобілів і створенні системи керування. Задані умови зміни витрат потужності на привід допоміжних агрегатів в залежності від зміни прискорення автомобіля. Підрахована сумарна витрата енергії ДВЗ для автомобіля класу 2 із урахуванням прийнятих основних навісних споживачів автомобіля.

Посилання

Podrugalo M.A., Baytsur M.V., Klets D.M., Feist B.L. Sovershenstvovanie metodiki vybora moshhnosti dvigatelja legkovogo avtomobilja [Improvement of the method of choosing the engine power of a passenger car]/Vіsnik Donec'koї akademії avtomobіl'nogo transportu. 2010. №3. S. 78–86.

Karabcev V.S. Valeev D.H. Povysheniej effektivnosti av-totransportnyh sredstv na stadia razrabotki [Improving the efficiency of vehicles under development] / Zhurnal AAI. M.: 2003. S. 8– 13.

Denton T. Avtomobilnaya elektronika. [Car electronics.] M: NT Press, 2008. 507 s.

Nєmij S.V. Rozrahunok energetichnih vitrat dlja privodu avtomobіl'nih generatorіv [Calculation of energy costs for driving car generators]/Vіsnik Nacіonal'nogo unіversitetu “L'vіvs'ka polіtehnіka”. 2010. № 678: Dinamіka, mіcnіst' ta proektuvannja mashin і priladіv. S. 83–88.

Azarova Ju.V., Kutenev V. F, Shmidt A.G. Moshhnost' dvigatelja i reshod topliva kak sredstva povyshenija konkurentosposobnosti legkovyh avtomobilej. [Engine power and fuel consumption as a means of improving the competitiveness of cars.] Avtomobil'naja promyshlennost'. M.: Mashinostroenie, 1995. № 9. S. 3–5.

Vspomogatel'no ejelektrooborudovanie [Auxiliary electrical equipment] URL: Rezhim dostupa: https: studopedia.su/15_192704_oborudovaniya-vtomobilya.html (data obrashhenija 27.10.18).

Kopylova L.V., Korotkov V.I., Krasil'nikovV.E. Theory, construction and raschet of an autotractor electrically-equipped order [Teorija, konstrukcija i raschet avtotraktornogo elektrooborudovanija] red. Fesenko M.N. M.: Mashinostroenie, 1979. 344 s.

Coon C.W., Wood C.D. Improvement of Automobile fuel economy. SAE paper 740969. 1974.

Sergienko N.E., Sergienko A.N., Ljubarskij B.G. Analiticheskij obzor konstrukcijj elektromehanicheskih preobrazovatelej i vybor racional'noj shemyj elektroamortizatora nepodressorennyh mass transportnogo sredstva. [Analytical review of electromechanical transducer structures and choice of rational scheme of electro-shock absorber of unsprung masses of the vehicle.] / Sbornik nauchnykh trudov «Avtomobil'nyy transport». Khar'kov: KHNADU. 2012. №31. S.18-25.

Nemyj S.V. Snizheniej energeticheskih zatrat na privod vspomogatel'nyh agregatov avtobusov. [Reduction of energy costs for the drive of auxiliary bus units.] V sb.: Trudy VKJEIavtobusproma, 1988. S. 99–107.

Asmus T.U., Bargnakke K., Klark S.K. Toplivnajaj ekonomichnost' avtomobilej s benzinovymi dvigateljami. [Fuel economy of cars with gasoline engines]/ red. A.V. Kostrova. M.: Mashinostroenie, 1988. 504 s.

Sergіenko M.E., Ljubars'kij B.G., Pastushhina M.І. Ocіnka vplivu upravlіnnja navіsnim obladnannjam na ekspluatacіjnі pokazniki. [Estimation of the influence of the attachment control on the performance indicators.]. Іnformacіjnі tehnologії: nauka, tehnіka, tehnologіja, osvіta, zdorov’ja: tezi dopovіdej XXVІ mіzhnarodnoї naukovo-praktichnoї konferencії MicroCAD-2018, 16-18 travnja 2018r.: u 4 ch. CH. I. / za red. prof. Sokola E.І. Harkіv: NTU «HPІ». 187 s

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Автомобілебудування