ЗМІЦНЕННЯ БОЛТІВ ШТОВХАЧІВ ПЛУНЖЕРІВ ПАЛИВНИХ НАСОСІВ ДИЗЕЛЬНИХ ДВИГУНІВ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-6840.2025.1.07Ключові слова:
болт штовхача плунжера, плазмове покриття, мікротвердість, мікроструктура, зміцнення, зносостійкістьАнотація
В роботі запропоновано та досліджено технологія відновлення і зміцнення болтів штовхачів плунжерів паливних насосів шляхом плазмового напилення зносостійкого покриття, що містить карбід вольфраму (WC) порошком марки ПС-12НВК-01. Було досліджено мікроструктуру та мікротвердість напилених і оплавлених покриттів. Проведені порівняльні випробування напилених покриттів показали вищу зносостійкість покриття ПС-12НВК-01, що містить карбід вольфраму, порівняно з покриттям ПГ-10Н-01. Також дослідна партія болтів штовхачів плунжерів паливного насоса пройшла випробування на вібростенде в обсязі 300 годин. Результати випробувань показали, що середній знос болтів під п'ятою плунжера в 2,2 рази менше серійних (0,095 і 0,21мм відповідно), під тарілкою плунжера – в 2,25 рази (0,195 і 0,44 мм відповідно).
Посилання
Ouyang G. Common Rail Fuel Injection Technology in Diesel Engines. Wiley, 2019. 367 p.
Lakshminarayanan P.A., Nayak N.S. Critical Component Wear in Heavy Duty Engine. Willey, 2011. 352 p.
Rahnejat H. Tribology and Dynamics of Engine and Powertrain: Fundamentals, Applications and Future Trends.Woodhead Publishing, 2010. XXX, 1018 p.
Попик П.С., Роговський Л.Л., Вечера О.М., Поліщук О. Г. Ефективність способів відновлення деталей плунжерних пар паливних насосів дизельних двигунів сільськогосподарської техніки. Machinery &Energetics. Journal of Rural Production Research. Kyiv. Ukraine. 2019, Vol. 10, № 2. P. 115-120. DOI:10.31548/machenergy.2019.02.115-120
Дацун Ю.М., Матвієнко К.І. Вибір оптимального способу відновлення зношених плунжерних пар. The 9thInternational scientific and practical conference “Modern science: innovations and prospects” (May 29-31, 2022)SSPG Publish, Stockholm, Sweden. 2022. С. 262-265. ISBN 978-91-87224-02-7
Погорєлов В.О. Дослідження технічного стану плунжерних пар паливних насосів високого тиску / ПогорєловВ.О. Матеріали науково практичної конференції. ДДАЕУ. Дніпро. 2021 – 32 – 34 с.
Анісімов В. Ф. Шляхи і методи підвищення довговічності і надійності роботи паливної апаратури автотракторних двигунів / Анісімов В. Ф., Музичук В. І., П’ясецький А. А., Рябошапка В. Б. – Вінниця: ВНАУ, 2012. - 142 с.
Zablotsky Yu. V. Maintaining Boundary and Hydrodynamic Lubrication Modes in Operating High-pressure FuelInjection Pumps of Marine Diesel Engines / Yu. V. Zablotsky, S. V. Sagin // Indian Journal of Science and Technology, Published by Indian Society of Education and Environment, May 2016. – Vol. 9. – Iss. 20. – P. 208-216.DOI: 10.17485/ijst/2016/v9i20/94490.