ОБГРУНТУВАННЯ ЗАДАЧ ДОСЛІДЖЕННЯ ТОРСІОННИХ ВАЛІВ СИСТЕМ ПІДРЕСОРЮВАННЯ ЛЕГКИХ БРОНЬОВАНИХ МАШИН ЗА КРИТЕРІЯМИ МІЦНОСТІ ТА ДОВГОВІЧНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-6840.2024.1.06

Ключові слова:

підвіска, системи підресорювання, легка броньована машина, торсіонний вал, тактико-технічні характеристики, транспортні засоби спеціального призначення, головка торсіонного вала, стебло торсіонного вала, галтельний перехід, узагальнене параметричне моделювання

Анотація

В роботі показана необхідність удосконалення торсіонних валів систем підресорювання легких броньованих машин з метою поліпшення їх основних характеристик. У результаті проведення аналізу існуючих методів та методик розрахунку торсіонних валів прийшли до висновку про необхідність створення адекватної моделі, яка би включала в себе оцінку напружено-деформованого стану торсіонного валу у різних зонах із врахуванням безлічі факторів

Посилання

Писаренко Т.В. Аналіз світових технологічних трендів у військовій сфері: монографія [Електронний ресурс] / Т. Писаренко, Т. Кваша, Т. Гаврис та ін., за заг. редакцією Т.В. Писаренко. К.: УкрІНТЕІ, 2021. 110 с.

Зінченко О. І. Інтеграція передових методів та моделей у методології розрахунку торсіонних валів систем підресорювання легких броньованих машин (оглядова стаття). Вісник Національного технічного університету «ХПІ», серія: Машинознавство та САПР. 2023. №1. С. 19-27.

Манзяк М.О., Крайник Л.В., Грубель М.Г. Тенденції розвитку конструкцій підвісок військових автомобілів. Системи озброєння і військова техніка. 2021. № 1(65). С. 27-35. https://doi.org/10.30748/soivt.2021.65.04

Feyye, L.E., Edo, S.M., & Badasa, T.D. (2021). Optimization of driveshaft material for light commercial vehicle (automobile). Natural Volatiles & Essential Oils, 8(5), 10368-10382. https://www.nveo.org/index.php/journal/article/view/2938/2468

Скляров М.В., Шаповалов O.I. Математичне моделювання руху по деформованій опорній поверхні при зміні тиску в шинах коліс багатоцільового броньованого автомобіля на прикладі КрАЗ “УРАГАН”. Збірник наукових праць Національної академії Національної гвардії України. 2021. 1(37). С. 78-88. https://scholar.archive.org/work/am7sirk6hzayjl3ugwibabqmx4/access/wayback/http://znp.nangu.edu.ua/article/download/237881/236545

Кайдалов Р. О., Баштовий В. М., Ларін О. О., Водка О. О. Експериментальне оцінювання плавності ходу спеціального транспортного засобу з нелінійним підресорюванням при русі по бездоріжжю. Збірник наукових праць Національної академії Національної гвардії України. Харків: НАНГУ. 2015. Вип. 2 (26). С. 27–31.

Скляров М. В., Воробйов С. О. Вплив конструктивних факторів на прохідність автомобільної техніки багатоцільового призначення. Збірник наукових праць Національної академії Національної гвардії України. Харків: НАНГУ. 2020. Вип. 1 (35). С . 69–78.

Zeng, W., Mao, L., Huang, D., Wang, C., & Chen, Q. (2023). Simulation analysis and lightweight design of automotive transmission shafts based on Optistruct. Journal of Physics: Conference Series, 2660, article number 012039. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2660/1/012039

Osakue, D.E., Anetor, D.L., & Odetunde, D.C. (2015). Fatigue shaft design verification for bending and torsion. International Journal of Engineering Innovation and Research, 4(1), 197-206. https://ijeir.org/index.php/issue?view=publication&task=show&id=439

Поляк І. Є., Борисов О. В., Мацаєнко А. М. Моделювання підресореної частини мобільного транспортного засобу. Системи і технології зв’язку, інформатизації та кібербезпеки. 2023. 3, 66-73. https://doi.org/10.58254/viti.3.2023.08.66

Liang, M., Wang, S., & Ma, J. (2022). Modeling and simulation of torsional resistance of hollow shaft with small diameter based on ABAQUS. Journal of Physics: Conference Series, 2403, article number 012044. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2403/1/012044

Koch, A., Brauer, J., & Falkenstein, J. (2023). Detection of torque security problems based on the torsion of side shafts in electrified vehicles. World Electric Vehicle Journal, 14(6), article number 151. https://doi.org/10.3390/wevj14060151

G. Zhou, X. Li, Y. Shi, Y. Zhu, B. Xu. Numerical simulation of the working process and life prediction of a tank torsion shaft. Journal of Mechanical Strength. 2006. 28(4): 578-581.

V. V. Močilnik, N. Gubeljak, J. Predan. Model for fatigue lifetime prediction of torsion bars subjected to plastic presetting. Tehnicki Vjesnik. 2011.18(4): 537-546.

V. Močilnik, Nenad Gubeljak, Jozef Predan. Surface residual stresses induced by Torsional Plastic Presetting of Solid Spring Bar. International Journal of Mechanical Sciences. 92 (2015): 269-278.

Sun Weiqun, He Feng-ming. Design and manufacture of vehicle torsion bar spring. J. Automobile Science and Technolgy. 2002. 2(2):23-27.

Буров С.С. Конструкция и расчет танков / С.С. Буров. М.: ВАБТВ им. Малиновского, 1973. 602 с.

Васидзу К. Вариационные методы в теории упругости и пластичности: пер. с англ. М.: Мир, 1987. 542 с.

Рудаков К.М. Числові і аналітичні методи аналізу динаміки і міцності машин та стійкості руху: посібник. К.: НТУУ "КПІ ім. Ігоря Сікорського", 2022. 120 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-19

Номер

Розділ

Автомобілебудування