ЕКОНОМІЯ СТИСНЕНОГО ПОВІТРЯ ШЛЯХОМ ВИБОРУ ЕФЕКТИВНОЇ СХЕМИ КЕРУВАННЯ ПНЕВМАТИЧНИМ ПРИВОДОМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-6840.2024.1.02

Ключові слова:

економічна ефективність, математична модель, пневмопривод, інерційне навантаження

Анотація

У статті приведено розробку пневматичних схем та схем керування пневморозподільними клапанами, які дають змогу значно розширити сферу застосування силового пневмоприводу для збільшення інерційних навантажень та досягти суттєвого зниження витрат стисненого повітря порівняно з традиційними схемами дросельного гальмування. з одночасним збільшенням швидкості спрацювання пневмоприводу. Отримано математичну модель пневмоприводу в безрозмірному вигляді та виділено критерії динамічної подібності. Створено методику визначення області ефективного використання енергозберігаючих схем пневматичного приводу в конкретних умовах експлуатації.

Посилання

Al-Dakkan, K. A. Dynamic Constraint Based Energy Saving Control of Pneumatic Servo Systems [Text] /, M. Goldfarb //K. A. Al-Dakkan, E. J. Barth Journal of Dynamic Systems, Measurement, and Control. – Volume 128. – 2015. – P. 655 - 662.

Arinaga, T. Approach for energy-saving of pneumatic systems [Text] / T. Arinaga, Y. Kawakami , Y. Terashima, S. Kawai // Proceeding of the 1-th FPNI-PhD Symposium. – 2010. – P. 49 – 56.

` Kotaro Tadano, Gangyan Li and Toshiharu Kagawa. Dimensionless Analysis on the Characteristics of Pneumatic Booster Valve with Energy Recovery Fan Yang, , // Hindawi Publishing Corporation Mathematical Problems in Engineering Vol. 2016, Article ID 2804816, 13 pages http://dx.doi.org/10.1155/2016/2804816

Khalid A. Al-Dakkan Eric J. Barth Michael Goldfarb. Dynamic Constraint-Based Energy-Saving Control of Pneumatic Servo Systems. //Journal of Dynamic Systems, Measurement, and Control SEPTEMBER 2006, Vol. 128 / 655 Copyright © 2006 by ASME

Linnet, J.A. Low friction pneumatic actuator for accurate robot control [Text] // J.A. Linnet, M.C. Smith // International conference of Computer-aided production Engineering. – Edinburgh. – April, 1992. – P. 86-87.

Linnet, J.A. An accurate low-friction pneumatic position control system [Text] / J.A. Linnet, M.C. Smith // Proc. Inst. Mech. Engs, 1996. – Vol. 20. – P. 203-208.

Smaeil Mousavi, Sami Kara , Bernard Kornfeld. Energy Efficiency of Compressed Air Systems // 21st CIRP Conference on Life Cycle Engineering-Procedia CIRP 15 ( 2014 ) 313 – 318

Shengzhi Chen, Chongho Youn, Toshiharu Kagawa, Maolin Cai Transmission and Consumption of Air Power in Pneumatic System // Energy and Power Engineering, 2014, 6, 487-495

R. Saidur ,, N.A. Rahim , M. Hasanuzzaman. A review on compressed-air energy use and energy savings//Renewable and Sustainable Energy Reviews 14 (2010) 1135–1153, journal homepage: www.el sevier.com/locate/rser

D.H. Tsai, C.E. Cassidy, “Dynamic behavior of a simple pneumatic reducer”, Journal Basic Engineering, 1961, Vol. 83(2), pp. 252-264.

Camozzi. Catalog- 2000. -360 p.

Krutikov G. Concept, circuit diagram and algorithm for controlling multi-position pneumatic actuator with adaptive positioning mode / G. Krutikov, M. Strizhak, V. Strizhak // University POLITEHNICA of Bucharest, «The Scientific Bulletin», Series D: Mechanical Engineering, Vol. 83, Iss. 1, 2021. P. 269-280.

Krutikov G. The synthesis of structure and parameters of energy efficient pneumatic actuator / G. Krutikov, M. Strizhak, V. Strizhak // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. Vol 1, No 7 (85) (2017): Applied mechanics. – р. 38-44.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-19

Номер

Розділ

Автомобілебудування