Аналіз впливу факторів на ефективність гальмування тракторно-транспортного поїзду
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-6840.2023.1.10Ключові слова:
трактор, тракторно-транспортний поїзд, гальмування, фактори, тягово-зчіпні з’єднання, продуктивністьАнотація
Ефективність використання тракторів на транспортних роботах визначається складом тракторного поїзда, кількістю причепів, їх типом та загальною вантажопідйомністю, маневреністю, швидкістю руху тракторного поїзда, його стійкістю, гальмівними якостями, умовами праці оператора. Однак висока швидкість руху тракторного поїзда і реалізація максимальної потужності трактора при різноманітності вантажів, що перевозяться, стан властивостей дорожніх фонів і ряду конструктивних особливостей рухомого складу призводять до підвищення динамічних навантажень. Це викликає виникнення підвищених коливальних процесів у системі «ґрунт - причіп ~ трактор», погіршує тягово-зчіпні властивості, керованість, стійкість, ергономічні та розгінно-гальмівні властивості.
Посилання
Кашканов А.А., Ребедайло В.М. Спеціалізований рухомий склад автомобільного транспорту: конструкція. Навчальний посібник. - Вінниця: ВДТУ, 2002. – 164 с.
Бухарин H.A. Кісліков В.Ф., Лущик В.В. Будова і експлуатація автомобілів. – К.: Либідь, 2000. – 400с.
В.І Сирота, В.П.Сахно Автомобілі. Основи конструкції, Теорія: Навчальний посібник. -К: Арістей, 2011. – 356 с.
«Нове в теорії експлуатаційних властивостей автомобілів та тракторів: Навч. посібн. / М.А. Подригало, В.В. Шелудченко – Суми.: Сумський національний аграрний університет, 2015.– 213с.
Повышение устойчивости и управляемости колесных машин в тормозных режимах: Монография / Е. Е. Александров, В. П. Волков, Д. О. Волонцевич и др.; Под ред. Д. О. Волонцевича. – Харьков : НТУ «ХПИ», 2007. – 320 с.
Кашканов А.А., Грисюк О.Г.К Безпека руху автомобільного транспорту. Навчальний посібник. –Вінниця: ВНТУ, 2005. – 177с.
Сахно В. П. До визначення стійкості руху автопоїзда з керованим напівпричепом / В. П. Сахно, Р. М. Кузнєцов, Р. М. Марчук, М. І. Файчук, О. А. Енглезі // Вісник Донецької академії автомобільного транспорту: Науковий журнал. – 2012. – № 4. – С. 61-67.