Імітаційне моделювання руху електротрактора з урахуванням експлуатаційних режимів роботи

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-6840.2023.1.09

Ключові слова:

електричний трактор, електричний двигун, батарея, лінійне керування, шина, тягова ефективність

Анотація

Складено математичний апарату для аналізу робочих процесів, які протікають в колісному тракторі на електричній тязі. Використано методику, яка передбачає опис загального руху колісного трактора в процесі виходу на технологічну або транспортну швидкість. Окреслений апарат враховує взаємодію коліс з ґрунтом в функції конструктивних параметрів та фізико-механічних властивостей опорної поверхні. Як результат отримано відомості щодо моделювання руху електротрактора, а саме залежність бажаної та реальної швидкостей від часу розгону; залежність розряду батареї від реальної швидкості руху. Практична значимість роботи полягає в отриманні теоретичної моделі, яка дає змогу проаналізувати можливість використання двигунів постійного струму як силових агрегатів для електротракторів малої потужності.

Посилання

Адамчук В. Електрифікація як фактор створення сільськогосподарської техніки нового покоління. Техніка і технології АПК. 2013. № 12. С. 12-15.

Мельник Р.В. Ефективність роботи мобільних електрифікованих засобів сільськогосподарського призначення. Збірник наукових праць Кіровоградського Національного технічного університету, техніка в сільськогосподарському виробництві, галузеве машинобудування, автоматизація. 2015. Вип. 27. Кіровоград.

Клепиков В. Б., Моисеев А. Н., Семиков А. В. Исследование режима работы асинхронного генератора с самовозбуждением при ненасыщенной магнитной цепи. Електротехнічні та комп'ютерні системи. 2011. – № 03 (79). С. 286-288.

Клепиков В. Б., Семиков А. В., Моисеев А. Н., Гончар А. С. и др. Из опыта создания электропривода электромобиля с супер- конденсаторным накопителем энергии. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». 2015. Вип. 112 (1121). С. 195-198.

Кожушко А. П., Даниленко В. Д., Селевич С. Г. Аналіз розвитку трансмісійних установок сучасних колісних тракторів. Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Автомобіле- та тракторобудування. Харків : НТУ "ХПІ". 2022. № 2. С. 118-131.

Weymann S. Electric drivelines for tractors and agricultural machinery. Part 2. Agricultural, Horticultural and Forest Engineering. 2016, 61(5), P. 8 – 10.

Kalociński T. Modern trends in development of alternative powertrain systems for non-road machinery. Combustion Engines. 2022, № 188(1), P. 42 – 54. https://doi.org/10.19206/CE-141358.

Mocera F., Somà A. A Review of Hybrid Electric Architectures in Construction, Handling and Agriculture Machines. New Perspectives on Electric Vehicles. 2022. http://doi.org/10.5772/intechopen.99132.

Самородов В.Б., Краснокутський В.М., Ткачов В.Ю. Розвиток електротракторів в Україні. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Сер. : Автомобіле- та тракторобудування. 2020. № 2. С. 19 – 23.

Кожушко А.П. Особливості роботи колісних тракторів з гідрооб’ємно-механічними трансмісіями. Сільськогосподарські машини. 2015. №31. С. 70 – 82.

Самородов В.Б., Ребров А.Ю. Развитие классических методов тягового расчета трактора с учетом основных технико-экономических показателей МТА. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». 2008. № 58. С. 11 – 20.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-16

Номер

Розділ

Тракторобудування