Вдосконалення системи підготовки спеціалістів технічного спрямування у закладі вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-6840.2023.1.01Ключові слова:
вища освіта, форма навчання, інтерактивна модель, дистанційне он-лайн навчання, електронний підручник, дуальне навчання, моніторинг підготовкиАнотація
Виконано порівняння основних форм навчання у закладах вищої освіти України; запропонована структура електронного підручника, що застосовується при інтерактивному і дистанційному он-лайн навчанні; обґрунтована концепція дуальної форми здобуття освіти і наведені приклади її реалізації. Обґрунтована система моніторингу процесу підготовки спеціалістів у закладі вищої освіти.
У наш час можливо виділити п’ять основних форм навчання: пасивна, активна і інтерактивна моделі, а також дистанційне он-лайн навчання та дуальна форма здобуття освіти. До теперішнього часу у методичному плані добре відпрацьовані пасивна, активна і інтерактивна моделі навчання. Дистанційне он-лайн навчання позитивно зарекомендувало себе по забезпеченню безпеки здобувачів освіти і викладачів при пандемії і військовому стані. В Україні зараз реалізується проект Міністерства освіти і науки України із впровадження дуальної форми освіти у двадцяти семи закладах вищої освіти. Базовими принципами дуальної форми здобуття освіти є: збільшення обсягу навчання, яке здійснюється безпосередньо на робочому місці; участь співробітників роботодавців у розробленні та узгодженні освітньої програми ЗВО; навчанні на основі відповідних договорів між ЗВО, роботодавцем та здобувачем освіти. Практична спрямованість дуальної підготовки відіграє особливу роль у формуванні дослідницької компетентності здобувача і підготовки молодших спеціалістів кваліфікації фахівець (робоча професія).
Посилання
Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посібн. К.: А.С.К., 2004. 192 с.
Столбов В.Ф., Рубан І.В., Дуденко С.В., Третяк В.Ф. Підходи по автоматизації і впровадженню інтерактивних засобів навчання. Системи обробки інформації. 2008. № 1 (68). С. 156-161.
IWA 2:2007 Quality management systems — Guidelines for the application of ISO 9001:2000 in education (Системи управління якістю. Настанови щодо застосування ISO 9001:2000 у сфері освіти). Technical Committee: ISO/TMBG Technical Management Board – groups. Publication date : 2007-05. 25 p.
Дистанційне навчання у ЗВО: моделі, технології, перспективи: матеріали круглого столу за участю порадників академічних груп та викладачів факультету управління фінансами та бізнесу. 28 квітня 2021 р. Львів: ФУФБ, 2021. 111 с.
Хассенпфлюг Г.Г. Система аграрної дуальної освіти в Німеччині – опції для України. Київ: Німецько-український агрополітичний діалог (APD), 2017. 118 с.
Лебедєв А., Лебедєв С. Базові принципи дуальної освіти та можливості їх реалізації а агротехнічних закладах України. Техніка і технології АПК. 2021. № 4 (121). С.26-30.
Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-planu-zahodiv-z-realizaciyi-koncepciyi-pidgotovki-fahivciv-za-dualnoyu-formoyu-zdobuttya-osviti (дата звернення 02.05.2023).