ОЦІНКА НЕРІВНОМІРНОСТІ ПОСТУПАЛЬНОЇ ШВИДКОСТІ ГУСЕНИЧНИХ РУШІЇВ З ТРИКУТНОЮ ФОРМОЮ ОБВЕДЕННЯ ТА ВЕРХНІМ РОЗТАШУВАННЯМ ВЕДУЧОГО КОЛЕСА
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-6840.2022.2.10Ключові слова:
трактор, гусеничний рушій, трикутний обвід, ведуче колесо, кінематичні характеристикиАнотація
В роботі проаналізовано нерівномірність поступальної швидкості гусеничного рушія з трикутною формою обведення та верхнім розташуванням ведучого колеса. Встановлено, що величина коефіцієнта нерівномірності руху є функцією конструктивних параметрів рушія. З усіх цих параметрів тільки висота розташування ведучого колеса практично не може змінюватися, оскільки вона визначається розмірами шини в колісній модифікації. Інші конструктивні параметри можуть змінюватися в процесі розробки конструкції рушія і, отже, бути керуючими елементами в системі, що зумовлює нерівномірність поступальної швидкості.
Посилання
Кубіч В.І. Складові частини колісних та гусеничних тракторів : навчальний посібник. Запоріжжя: НУ «Запорізька політехніка», 2021. 324 с.
Bakker E., Pacejka H. and Lidner L. A New Tire Model with Application in Vehicle Dynamics Studies. Proc. 4th Int. Conf. Automotive Technologies, 1999, pp. 18-19.
Калінін Є.І. Частотно-динамічна математична модель тракторного агрегату з передачею крутного моменту до рушіїв сільськогосподарської машини. Вісник ХНТУСГ ім. П.Василенка. 2015. Вип. 156. С. 327-334.
Makharoblidze R.M., Lagvilava І.М., Basilashvili В.В. & Khazhomia R.М. Theory of turn bodies of mountain tandem wheeled self-propelled chassis. Annals of Agrarian Science, 2017, no. 15(3), pp. 339-343.
Motrycz G., Stryjek P., Jackowski J., Wieczorek M., Ejsmont J., Ronowski G., Sobieszczyk S. Research on operational characteristics of tyres with run flat insert, Journal of KONES. Powertrain and Transport, 2015, vol. 19, no. 3, pp. 319-326
Malenkov M.I., Volov V.A., Guseva N.K., Lazarev E.A. Increasing the mobility of Mars rovers by improving the locomotion systems and their control algorithms. Russian Engineering Research, 2015, vol. 35, no. 11, pp. 824-831.
Лебедєв А.Т., Калінін Є.І., Шуляк М.Л. Опір перекочування колеса, що працює з буксуванням. Вісник ЛНАУ. 2015. Вип. 32. С. 109-115.
Мохирев А.П., Керющенко А.А. Воздействие лесозаготовительных машин на почвенный покров. Актуальные направления научных исследований XXI века: теория и практика, 2015, т. 3, № 2-1(13-1), с. 258-262.
Шегельман И.Р. О потенциале гусеничных движителей лесных машин. Инженерный вестник, 2017, № 3, c. 25-27.
Калінін Є.І. Вплив обертання елементів трансмісії як пружної системи на власні коливання. Інженерія природокористування. 2016. Вип. 1(5). С. 24-28.
Галышев Ю.В., Добрецов Р.Ю. Эффективность использования опорной поверхности гусеничного движителя при передаче нормальных нагрузок. Научно-технические ведомости. Сер.: Наука и образование, 2013, № 3, с. 272-278.
Boikov Ch.V., Zhdanovich Р., Sizova S. Design Development of Elastic Wheel-Track and Track Traction Systems of Tractors and Agricultural Machines. SAE International Off-Highway and Powerplant Congress and Exposition. 1997. doi: https://doi.org/10.4271/972732.
Можаєв О.О. Мінімізація втрат потужності тягово-транспортних засобів при русі по опорній поверхні, яка деформується, Східноєвропейський журнал передових технологій, 2019, № 1(97), т. 1, с.69-74.
Зінько Р.В., Крайник Л.В., Горбай О. З. Основи конструктивного синтезу та динаміка спеціальних автомобілів і технологічних машин. Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2019, 365 c.