ОЦІНКА СТІЙКОСТІ РУХУ КОЛІСНОГО НАПІВНАЧІПНОГО АГРЕГАТУ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-6840.2022.2.01Ключові слова:
трактор, напівначіпний агрегат, стійкість руху, система сил, збурюючий впливАнотація
В роботі проаналізовано вплив геометричних параметрів напівначіпного агрегату на стійкість його руху. Складена математична модель динаміки культиваторного агрегату під впливом збурюючих сил. Аналіз результатів досліджень показує, що у процесі руху на колісний напівначіпний агрегат діють поперечні сили, які виникають внаслідок нерівномірності тягового опору бічних та задніх брусів. Головний вектор і головний момент викликають відведення агрегату від прямолінійного руху. Отримані в роботі диференціальні рівняння дають можливість визначати величини кутів відведення, їх складові та швидкість, при якій відведення агрегату буде найменшим. Виходячи із залежності кута відведення агрегату від збурюючих сил і швидкостей руху, знайдено оптимальне розташування бічних брусів напівначіпного агрегату на рамі трактора.
Посилання
Кутьков Г.М. Тракторы и автомобили. Теория и технологические свойства. М.: Колос, 2004. 504 с.
Коновалов В.Ф. Динамическая устойчивость тракторов. М.: Машиностроение, 1981. 144 с.
Ксеневич И.П., Гуськов В.В., Бочаров Н.Ф. Тракторы. Проектирование, конструирование и расчет. М.: Машиностроение. 1991. 544 с.
Мирошниченко А.Н. Основы теории автомобиля и трактора: учебное пособие. Томск: Изд-во Том. гос. архит.-строит. ун-та, 2014. 490 с
Селиванов Н.И., Шабунько А.В., Никитин И.С. Оптимизация эксплуатационных параметров колесных тракторов общего назначения. Вестник КрасГАУ, 2011. №9. С. 252-260.
Rabbani M.A., Takeoka S., Mitsuoka M., Inoue E., Fukushima T., Okayasu T. Simulation for vertical dynamic loading forces on track rollers of the half-tracked tractor based on nonlinear Voigt's model, Engineering in Agriculture, Environment and Food, 2010, № 3(4), p. 119-126.
Коновалов В.Ф. Устойчивость и управляемость машинно-тракторных агрегатов. Пермь: Пермское книжное изд-во, 1969. 440 с.
Калінін Є.І. Частотно-динамічна математична модель тракторного агрегата з передачею крутного моменту до рушіїв сільськогосподарської машини. Вісник ХНТУСГ ім. Петра Василенка. 2015. Вип. 156. С. 327- 334.
Самородов В.Б. К определению моментов нагрузки на ведущих колесах гусеничной машины в процессе неравномерного поворота. Вестник ХГПУ, серия НРСТ. 2000. Вып.79. С.123-127.
Барский И.Б. Конструирование и расчет тракторов: учеб. пособие. Москва: Машиностроение, 1968. 376 с.
Лебедєв А.Т., Калінін Є.І., Шуляк М.Л. Опір перекочування колеса, що працює з буксуванням. Збірник наукових статей Луцького НТУ. Сер.: Сільськогосподарські машини. 2015. Вип. 32. С. 109-115.
Пастух С.Н., Кустаров Р.А. Динамика машин: учеб. пособие. Москва: Воен.-инженер. акад., 2005. 189 с.
Лебедєв А.Т. Калінін Є.І., Шуляк М.Л., Колєснік І.В. Аналітична модель повороту трактора з шарнірно-зчленованою рамою. Вісник ХНТУСГ ім. П. Василенка. 2016. Вип. 173 С. 161-167.
Калінін Є. І. Вплив обертання елементів трансмісії як пружної системи на власні коливання. Інженерія природокористування. 2016. № 45. С. 24-28.
Лебедєв А.Т., Калінін Є.І. Оцінка можливості підвищення тягово-енергетичних властивостей машинно-тракторного агрегату при виконанні орних робіт на агрофоні підвищеної вологості шляхом встановлення здвоєних шин. Вісник ХНТУСГ імені Петра Василенка. Серія: Тракторна енергетика в рослинництві. 2009. Вип. 89. С. 37-45.