МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ СИСТЕМИ КУРСОВОЇ СТІЙКОСТІ АВТОМОБІЛЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-6840.2021.1.01

Ключові слова:

автомобіль, трактор, дизель, система живлення, тиск, параметри, струм, частота, напруга

Анотація

В роботі проведений огляд науково-технічної літератури з розробки електронних систем курсової стійкості з функцією розподілу гальмових зусиль, який дозволив зробити висновок, що для всюдихідних колісних машин такі системи повинні будуватись із застосуванням датчиків інерційної навігації – гіроскопічних приладів і акселераторів. Запропонована функціональна схема системи курсової стійкості з функцією розподілу гальмового зусилля побудована із застосуванням принципів безплатформних інерційних систем, в яких орієнтація корпусу автомобіля відносно вісей інерційної системи координат здійснюється за допомогою обчислення в бортовій цифровій обчислювальній машині кватерніону, компонентами якого являються параметри Родріга-Гамільтона, що на відміну від кутів Ейлера можуть бути обчислені з необхідним ступенем точності за допомогою достатньо простого алгоритму. Розроблені алгоритми оцінювання поточних параметрів збуреного руху корпусу колісної машини в процесі термінового її гальмування, а саме, куту відхилення подовженої вісі корпусу від заданого напрямку руху, кутової швидкості обертання корпусу та бічного зсуву центру тяжіння корпуса відносно заданої траєкторії руху транспортного засобу. На основі поточної оцінки перелічених параметрів сформований алгоритм стабілізації корпусу колісної машини в режимі термінового її гальмування

Посилання

Tavernini D., Velenis E., Longo S. Distribution Control for Minimum Pitch. Vehicle System Dynamics. 2017. Vol. 55. № 6. pp. 902-923

Fujimoto H., Narada S. Model – Based Range Extension Control System for Electric Vehicles witch Front and Rear Driving – Braking Force Distribution. IEEE Transactions on Industrial Electronics. 2015. Vol. 62. №5. pp 3245-3254

Gong X., Qian L., Yan I. Research on Electronic Brake Force Distribution and Anti-Lock Brake of Vehicle Based on Direct Electro Hydraulic Actuator. International Journal of Automotive Engineerind. 2020. Vol. 11. № 2. pp 22-29

Tavernini D., Velenis E., Longo S. Model – Based Active Brake Force Distribution for Pitch Angle Minimization. IEEE 54-th Conf. on Decision and Control. December 15-18, 2015. Osaca, Japan. pp. 197-202

Nakamura E., Soga M., Sacai A., Otomo A., Kovayashi T. Development of Electronically Controlled Brake System for Hybrid Vehicle. SAE 2002 World Congress. Detroit, Michigan. March 4-7, 2002. Printed in USA. 6 p.

Park G., Coi S.B. Optimal Brake Distribution for Electronic Stability Control Using Weighted Least Square Allocation Method. 16-th Intern. Conf. “Automation and System” (ICCAS 2016). October 16-19, 2016 in HICO, Gyeongju, Korea

Xinyu Wu. Control Strategy and Algorithm Study on Light Vehicle Electronic Mechanical Braking System.

-th Intern. Conf. on Electronic, Management, Information and Medicine (EMIM 2015). pp. 1453-1458

Her H., Cho W., Yi K. Vehicle Stability Control Using International Brake Force Based on Tire Force Information. 14-tf Intern. IEEE Conf. of Intelligent Transportation Systems. Washington, USA. October 5-7, 2011. pp. 22-29

Ломака С.И., Рыжих Л.А., Красюк А.Н., Леонтьев Д.Н. Современные электронно-пневматические рабочие тормозные системы и их особенности. Автомобильная промышленность. № 5. – 2009. – С. 19-21.

Рыжих Л.А., Красюк А.Н., Леонтьев Д.Н., Быкадоров А.В. Системы контроля выходных параметров движения автотранспортного средства, Вісник СевНТУ. №143. – 2013. – С. 49-52

Леонтьев Д.Н., Рыжих Л.А., Ломака С.И. Алгоритмы функционирования регуляторов тормозных сил с электронным управлением. Автомобильная промышленность. № 11. – 2007. – С. 17-19.

Збруцький О.В., Богун Ю.В. Навігація наземного об’єкту за допомогою інтегрованої системи. Космічна наука і технологія. 2001. № 4. С. 45-50

Кононенко В.Ф. Разработка алгоритмов интегрированной навигационной системы вездеходной колесной машины. Механіка та машинобудування. 2007. № 1. С. 107-112.

Александров Е.Е., Кононенко В.А., Подригало М.А. Повышение устойчивости и управляемости колесных машин в тормозных режимах. Харьков: НТУ «ХПИ», 2007. 320 с.

Хэмминг Р.В. Цифровые фильтры. – М.: Мир, 1984, 221 с.

Александрова Т.Е., Александрова И.Е., Лазаренко А.А. Цифровые фильтры в системах автомобильной автоматики. Вестник Московского автомобильно-дорожного государственного технического университета (МАДИ). 2014. № 1 (37). С. 25-28

Александрова Т.Е. Кононенко В.А., Лазаренко А.А. Сравнительный анализ цифровых ПД-стабилизаторов подвижных объектов с низкочастотными фильтрами Баттеруорта и Ланцоена. Радіоелектроніка. Інформатика. Управління. 2011. № 2. С. 148-152

Александров Е.Е. Александрова Т.Е. Математическое моделирование, системный анализ и синтез динамических систем. Харьков: НТУ «ХПИ». 2014. 200 с.

Бранец В.Н., Шмыглевский И.П. Применение кватерионов в задачах ориентации твердого тела. М.: Наука, 1973. 320 с.

Бранец В.Н. Введение в теорию бесплатформенных инерциальных систем. М.: Наука, 1992. 280 с.

Лебедев Д.В., Ткаченко А.И. Информационно-алгоритмические аспекты управления подвижными объектами. К.: Наукова думка. 2000. 216 с.

Панов А.П. Математические основы теории инерциальной ориентации. К.: Наукова думка. 1995. 279 с.

Aleksandrov Ye., Aleksandrova T., Kostianyk I., Morgun Ya. Parametric Synthesis of a Non-Stationary Automatic Control System of the Course Stability of a Car. Advance on Information System. 2020. Vol.4. №2. pр.51- 59

Yevgen Aleksandrov, Tetiana Aleksandrova, Yaroslav Morgun. About Stability of the Movement of the Refueling Vehicle Equiped With Digital System of Brake Forces Distribution During the Emergency Braking. Advanced Information Systems. 2021. Vol. 5. № 3. pр.59-65

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-20

Номер

Розділ

Автомобілебудування