МОДЕРНІЗАЦІЯ ЗАДНЬОЇ ТРЬОХТОЧЕЧНОЇ НАВІСНОЇ СИСТЕМИ ДЛЯ ТРАКТОРНОГО САМОХІДНОГО ШАСІ Т-16МГ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-6840.2024.2.14Ключові слова:
тракторне самохідне шасі, навісне обладнання, заднє навішування, автозчепленняАнотація
Проведений аналіз показав що з широким поширенням колісних тракторів, повсюдно застосовуються тракторні самохідні шасі, які забезпечують ефективне виконання технологічних процесів у сільському господарстві, овочівництві, тваринництві, особистих селянських та фермерських господарствах. Також аналіз публікацій показав, що питанню задньої навісної системи для ТСШ останні 30 років не приділялось уваги. Головною метою є модернізація задньої навісної системи ТСШ – Т-16МГ, що дозволить ефективно використовувати його при роботі з різними навісними агрегатами, що дуже важливо для особистих селянських та фермерських господарств. Однією з причин розробки було те що в самохідному шасі Т-16МГ корпус заднього мосту відлитий з оновлених полегшених сплавів що викликало ряд проблем з застосуванням навіски для СШ-25. Опрацювавши всі недоліки трьохточечної навісної системи для тракторного самохідного шасі
СШ-25, було розроблене задне гідравлічне навісне обладнання для тракторного самохідного шасі Т-16МГ. Для транспортування причепів трикутник автозчеплення знімається і ставляться поперечена в кулькові шарніри до правої і лівої щоки на яку кріпиться зчепний пристрій. При частій заміні навісних та причіпних агрегатів ця поперечина може вварюватися в нижню частину трикутника автозчеплення. Розроблена задня навіска дозволяє поліпшити умови використання самохідних шасі Т-16МГ, застосовуючи навішування сільгоспзнарядь (одно - і двокорпусні плуги, культиватори та інші машини і знаряддя). Пристрій також дозволяє застосовувати причіпні сільгоспмашини і знаряддя (катки, борони, граблі, самоскидний причіп та інші). Гідравлічне навісне обладнання дозволяє переводити машини і знаряддя з транспортного положення в робоче і навпаки, забезпечує правильне положення робочих органів навісних машин і знарядь відносно ґрунту при виконанні різних сільськогосподарських робіт. Посилене кріплення навісного обладнання підвищує його надійність та дозволяє уникнути поломок які потребують складних та дороговартісних ремонтів Для більшої міцності та зменшення кількості несправностей задньої навіски було додане кріплення за допомогою продольних лонжеронів, а не тільки до заднього мосту, як це було на навісці до СШ-25.
Посилання
Подригало М. А., Краснокутський В. М. (2024). Вплив причіпних ланок на керованість тракторних самохідних шасі. Вісник машинобудування та транспорту, 19(1), 109–114.
Закапко О. Г. Поліпшення агрегатованості і маневреності тракторних самохідних шасі використанням переднього поворотного мосту : дис. д-ра філософії : спец. 274 Автомобільний транспорт, 27 Транспорт / О. Г. Закапко, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харків, 2023. – 170 с.
Mikhail Podrigalo, Volodymyr Krasnokutskyi, Olexander Zakapko Improvement of aggregation techniques of universal self-propelled chassis by using folding frames SKOPUS, 20th International Scientific Conference ENGINEERING FOR RURAL DEVELOPMENT Proceedings, Volume 20, May 26-28, 2021. – 7с.
Лібцис С.Є., Лебединський Г.В., Подригало А.І. Нові компонувальні схеми вітчизняних та іноземних промислових самохідних шасі. 65 с.
Детистов Ф.М., Чурбанов І.С., Сєров В.І. Самохідні шасі вітчизняних та іноземних конструкцій. 74 с
Аврунін Г.А. Гідравлічне обладнання будівельних і дорожніх машин: навчальний посібник / (А. Г. Аврунін, І. Г. Кириченко, В. Б. Самородов); під ред. Г. А. Авруніна. - Харків: ХНАДУ, 2012. - 464 с.