МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСУ ВІДРИВУ КОЛЕСА ВІД НЕРІВНОСТІ ДЛЯ КОЛІСНОЇ МАШИНИ З ГІДРОПНЕВМАТИЧНОЮ ПІДВІСКОЮ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-6840.2024.2.01Ключові слова:
колісна машина, гідропневматична підвіска, кінематична схема підвіски, відрив колеса від нерівностіАнотація
Представлено математичну модель процесу відриву колеса від нерівностей для колісної машини з гідропневматичною підвіскою, що має нову кінематичну схему. Розглянуто розрахунок моменту початку відриву, динаміку руху колеса в процесі відриву та моменту його зустрічі з нерівністю. Розраховано точні кінематичні і силові фактори та складено диференційне рівняння руху колеса в процесі відриву. Отримані результати дозволять забезпечити високу точність математичного моделювання руху колісної машини по нерівностях при дослідженні плавності ходу, навантаженості силової установки, трансмісії та ходової частини, а також забезпечення керованості і стійкості руху.
Посилання
Волков В.П. Теорія руху автомобіля: підручник / В.П. Волков, Г.Б. Вільський. – Суми: Університетська книга, 2015. – 320 с.
Говорущенко Н.Я. Системотехника автомобильного транспорта (расчетные методы исследований) / Н.Я. Говорущенко. – Харьков: Изд-во ХНАДУ, 2011. – 323 с.
Динаміка машин з пружними ланками (на прикладі автомобілів і тракторів): монографія / За ред. М.А. Подригало, О.С. Полянського. – Харків: «Естет Прінт», 2024. – 272 с.
Динаміка колісних машин / Подригало М.А., Клец Д.М., Кайдалов Р. О. та ін. – Харків: Національна акад. НГУ, 2018. – 185 с.
B. Sokil, O. Lyashuk, M. Sokil, P. Popovich, Y. Vovk and O. Perenchuk. Dynamic Effect of Cushion Part of Wheeled Vehicles on Their Steerability (2018). International Jornal of Automotive and Mechanical Engineering, Volume 15, Issue 1 pp. 4880-4892 March. Doi/org/10/15282/ijame/15.1.2018.1.0380.
Математическое моделирование процессов возмущенного движения агрегатов и систем бронетанковой техники / [Александров Е.Е., Волонцевич Д.О., Дущенко В.В. и др. ]. Учебное пособие. – Харьков: НТУ «ХПИ», 2012. – 356 с.
Abid H. J., Chen J., Nassar A.A. (2015). Equivalent Air Spring Suspension Model for Quarter-Passive Model of Passenger Vehicles. International Scholarly Research Notices, 2015, 1– 6. doi: https://doi.org/10.1155/2015/974020.
Qin B., Zeng R., Li X., Yang J. Design and Performance Analysis of the Hydropneumatic Suspension System for a Novel Road-Rail Vehicle. Appl. Sci. 2021, 11, 2221. https://doi.org/10.3390/ app11052221
Lawniczak S. Hydropneumatic suspension modelling for wheeled armoured fighting vehicle / S. Lawniczak, P. Siminski // Journal of KONES Powertrain and Transport, Vol. 16, No. 2 2009, 285–297.
Дущенко В.В. Вибір кінематичної схеми та попередній розрахунок гідропневматичної підвіски колісних бронетранспортерів / В.В. Дущенко, О.М. Агапов, Ю.В. Горбенко // Вісник НТУ ”ХПІ”. Збірник наукових праць. Тематичний випуск: Транспортне машинобудування. Харків: НТУ "ХПІ". 2013. № 32. С. 96–105.
Дущенко В.В. Розрахунок кінематики гідропневматичної підвіски колісної легкоброньованої машини / В.В. Дущенко, Р.А. Нанівський, О.М. Ярмак // Наукові нотатки Луцького національного техничного університету. Луцьк, – 2018. – Вип. 62. – С. 112–115.
Дущенко В.В. Методика розрахунку динамічної навантаженості гідропневматичної підвіски колісної легкоброньованої машини / В.В. Дущенко, М.С. Ярмак, А.О. Маслієв, Г.І. Цимбал // Механіка та машинобудування. Харків, – 2018. – №1. – С. 75-80.