НОВИЙ СПОСІБ КЕРУВАННЯ РОЗПОДІЛОМ ГАЛЬМІВНИХ СИЛ МІЖ ОСЯМИ АВТОМОБІЛЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-6840.2022.2.07

Ключові слова:

регулювання розподілу, гальмівні сили, багатопоршневе дискове гальмо, стійкість, ефективність гальмування

Анотація

В роботі запропоновано та досліджено новий спосіб управління розподілом гальмівних сил між осями автомобіля, на якому встановлюються багатопоршневі дискові гальма відкритого типу з двома парами концентрично розташованих гальмівних колодок. Метою дослідження є підвищення стійкості автомобіля при екстрених та службових гальмуваннях шляхом використання нового способу управління розподілом гальмівних сил між осями за рахунок дискретної зміни розмірів активних робочих площ робочих гальмівних циліндрів. Для досягнення поставленої мети вирішено завдання визначення значення коефіцієнта розподілу гальмівної сили на передню вісь автомобіля при різному поєднанні включених робочих гальмівних циліндрів на передніх і задніх колесах та визначення порогових значень уповільнень автомобіля, при яких потрібно змінювати співвідношення включених робочих гальмівних циліндрів на колесах передньої та задньої осі. Результати проведеного дослідження показали, що використання багатопоршневих дискових гальм на передніх і задніх колесах двовісного автомобіля дозволяє організувати процес імпульсного керування розподілом гальмівних сил між осями.

Посилання

Дем’янюк В.А. Аналіз робочих процесів та оптимізація гальмівних систем автобусів / В.А. Дем’янюк. – К.: НТУ, 2013. – 484 с.

Патент України на корисну модель №151792. (51) МПК F16D 55/224 (2006.01). Дискове гальмо. Абрамов Д.В., Байцур М.В., Подригало М.А., Холодов М.П. – U 202107723; заявл. 28.12.2021; опубл. 15.09.2022, бюл. №37/2022.

Гредескул А.Б. Исследование динамики торможения автомобиля / Н.А.Булгаков, А.Б.Гредескул, С.И.Ломака // Научное сообщение №18. – Харьков: Изд-во Харьковского госуниверситета. – 1962. – 36 с.

Чудаков Е.А. Боковая устойчивость автомобиля при торможении / Е.А.Чудаков. – М.: Машгиз, 1952. – 183 с.

Подригало М.А. Маневренность и тормозные свойства колесных машин / [М.А.Подригало, В.П.Волков, В.И.Кирчатый, А.А.Бобошко]; под ред. М.А.Подригало – Харьков: изд-во ХНАДУ, 2003. – 424 с.

Стійкість колісних машин проти заносу при гальмуванні і шляхи її підвищення / [М.А.Подригало, В.П.Волков, М.В.Байцур та інші] під ред. М.А.Подригало – Харків: Вид-во ХНАДУ, 2006. – 377 с.

Подригало М.А., Шелудченко В.В. Нове в теорії експлуатаційних властивостей автомобілів та тракторів. Навчальний посібник. – Суми: Сумський національний аграрний університет, 2015. – 213 с.

Туренко О.І. Підвищення стійкості, керованості і функціональної стабільності автомобілів при службових гальмуваннях: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук: спец. 05.22.20 – експлуатація і ремонт засобів транспорту / О.І.Туренко. – Харків, 2018. – 20 с.

Гальмівні властивості і гальмівні механізми колісних тракторів / [М.А.Подригало, В.П.Волков, В.А.Павленко, Я.А.Бобров, Д.В.Абрамов] під ред. М.А.Подригало. – Харків: Вид-во ХНАДУ, 2007. – 507 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-19

Номер

Розділ

Автомобілебудування