АНАЛІЗ ВПЛИВУ РІЗНИХ ТИПІВ КОМПОНОВКИ КУЗОВІВ АВТОБУСІВ НА ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПОТОКІВ ПОВІТРЯ В УМОВАХ ВИМУШЕНОЇ КОНВЕКЦІЇ САЛОНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-6840.2022.1.01

Ключові слова:

салон, компонування, температура, швидкість повітря, температурна карта, конвекція, компоновка, міський автобус, салон автобусу, вентиляція, мікроклімат

Анотація

В роботі запропонований аналіз впливу п’яти видів компоновки кузовів міських автобусів на формування потоків повітря в салоні, згенерованих вентилятором мотовідсіку в умовах вимушеної конвекції. Авторами проведено три типи випробувань з різними крайовими умовами у розрахунковому модулі ANSYS Fluent: вхідною швидкість потоків від вентилятора мотовідсіку, температурою потоків та середовища, внутрішньою та зовнішньою конвекцією. За результатами імітації натурних випробувань встановлено, що найбільш ефективним є варіант компоновки автобуса з розташуванням двигуна горизонтально у задньому звисі.

Посилання

Kravchenko, O., Hrabar, I., Gerlici, J., Chuiko, S., & Kravchenko, K. (2021). Forming Comfortable Microclimate in the Bus Compartment via Determining the Heat Loss. Communications - Scientific letters of the University of Zilina, 23(2), B150-157.

E. Tosun, M. Bilgili, G. Tuccar, A. Yasar, and K. Aydin, “Exergy analysis of an inter-city bus air-conditioning system,” International Journal of Exergy, vol. 20, no. 4, pp. 445–464, Jan. 2016.

Danca, P., Bode, F., Nastase, I., & Meslem, A. (2017). On the Possibility of CFD Modeling of the Indoor Environment in a Vehicle. Energy Procedia, 112, 656-663.

DIZO, J. Evaluation of ride comfort for passengers by means of computer simulation. Manufacturing Technology [online]. 2015, 15(1), p. 8-14. ISSN 1213-2489.

Shangmai Chen, Wei Yang, Haimei Wu, Rongbin Deng, Tao Li, Yang Guo & Zunlong Jin (2022) Experimental study on the heating performance of transcritical CO2 heat pump for electric buses, Science and Technology for the Built Environment, DOI: 10.1080/23744731.2022.2133855

Vehviläinen, M.; Lavikka, R.; Rantala, S.; Paakkinen, M.; Laurila, J.; Vainio, T. Setting Up and Operating Electric City Buses in Harsh Winter Conditions. Appl. Sci. 2022, 12, 2762.

Niemyі, S.. (2020). FEATURES OF CALCULATION OF THE TEMPERATURE STATE OF THE BUS SALON. Bulletin of Lviv State University of Life Safety. 22. 78-84. 10.32447/20784643.22.2020.10.

Pimenta, A. M., & Assun ̧c ̃ao, A. A ́. (2015). Thermal discomfort and hypertension in bus drivers and chargers in the metropolitan region of Belo Horizonte, Brazil. Applied ergonomics, 47, 236-241.

Walgama, C., Fackrell, S., Karimi, M., Fartaj, A., & Rankin, G. (2006). Passenger Thermal Comfort in Vehicles – A Review. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 220(5), 543-562.

Regulation No 107 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UNECE) — Uniform provisions concerning the approval of category M2 or M3 vehicles with regard to their general construction [2018/237].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-19

Номер

Розділ

Автомобілебудування