ОЦІНКА ЕНЕРГЕТИЧНИХ ВИТРАТ НА УПРАВЛІННЯ ЗЧЕПЛЕННЯМИ ТРАНСМІСІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-6840.2020.1.07

Ключові слова:

зчеплення, привід, механізм, управління, параметри, зусилля, робота, переключення, витрати, переваги

Анотація

Проведено порівняння енергетичних витрат на управління (включення та виключення) існуючих і сучасних сухих постійно замкнутих зчеплень. Розглянуто вплив цих витрат при різних типах приводів зчеплення. Проаналізовані механічний та гідравлічний приводи та різниця їх принципів роботи, визначені їх характерні відмінності. Обумовлені фактори, врахування яких при створенні нових зчеплень та приводів, може полегшити управління вузлом. Визначені вихідні параметри для розрахунку енергетичних витрат на управління зчепленням, а зокрема роботу, що витрачається водієм на включення та виключення зчеплення, зусилля, що прикладається на педаль управління зчепленням, передавальне число привода та його хід педалі, а також роботу, яку необхідно виконати при дії на вижимний підшипник. Розглянута нова, оригінальна конструкція здвоєного зчеплення з маятниковою рухомою опорою натискного механізму. З’ясовані переваги такої конструкції, а саме це те, що включення кожного з зчеплень відбувається завдяки переміщенню вказаної опори між опорною поверхнею та важелем, який пов'язаний з натискним диском. В якості прикладу розглянуто сухе зчеплення трактора Харківського тракторного заводу ХТЗ-17221. Проведено розрахунки енергетичних затрат на управління зчепленням базової конструкції та  з адаптованим здвоєним сухим зчепленням. Визначена необхідна робота для виключення одного зчеплення, а також робота необхідна для переключення з одного до другого зчеплення. Зроблено висновки щодо результатів дослідження по знаходженню енергетичних витрат на управління існуючих і сучасних сухих зчеплень. Порівняні витрати енергії на один вплив на зчеплення трактора з сухим однодисковим зчепленням, та адаптованого для нього сухого здвоєного зчеплення. Визначена різниця виконаної роботи в наведених конструкціях зчеплень. Зумовлені переваги застосування оригінального зчеплення, а саме зниження витрат енергії на управління зчепленням.

Посилання

Gol'd V.V. Fal'kevich B.S. Teoriya, konstruirovaniye i raschet avtomobilya [Theory, design and calculation of the car]. Moskva: Mashgiz, 1957. 535s.

GOST 21398 Avtomobili gruzovyye. Obshchiye tekhni-cheskiye trebovaniya [Trucks. General technical re-quirements]. Moskva, Izdatel'stvo standartov, 1995. 115s.

Ostretsov A.V., Krasavin P.A., Voronin V.V. Avtomobil'nyye stsepleniya [Car clutches.]. Moskva: MGTU «MAMI», 2011. 99s.

Barskiy I.B., Borisov S.G., Galyagin V.A. Stseple-niya transportnykh i tyagovykh mashin. [ Couplings of transport and traction machines.] Moskva: Mashinostroyeniye, 1989. 344 s.

Sergíênko M.Ê. Perevoznik A.S. Svídlo V.S. Rozrobka sistemi keruvannya í doslídzhennya yelemen-tív origínal'nogo zdvoênogo zcheplennya. [Development of a control system and research of elements of the original dual clutch.] Ínformatsíyní tekhnologíí̈: nauka, tekhníka, tekhnologíya, osvíta, zdorov’ya: tezi dopovídey KHXVÍ mízhnaro-dnoí̈ naukovo-praktichnoí̈ konferentsíí̈ MicroCAD-2018, 16-18 travnya 2018r.: u 4 ch. CH. I. za red. prof. Sokola Ê.Í. Kharkív: NTU „KHPÍ”. 188 s.

Sergiyenko N.Ye, Pat. 2645514 Rossiyskaya Federa-tsiya. Sistema upravleniye muftoy stsepleniya transportnogo sredstva [Vehicle clutch control system]. 2018.

Sergíênko M.Ê., Sergíênko,.A.N Doslídzhennya natisknogo diska zcheplennya avtomobílya. [Study of the clutch push disk of the car] Zb. n. prats' Akademíí̈ vnutríshníkh víys'k MVS Ukraí̈ni. KH., 2009. S. 49-52

Sergíênko M.Ê., Sergíênko A.M., Khudolíy O.Í. Pat. na vinakhíd 101711, Ukraí̈na. Dvokhpotokova mufta [Two-threaded coupling].2011.

Korobki peredach [Gearboxes] VAG. URL: https://otoba.ru/transmissii/vag – (data zvernennya: 02.11.2018).

Melisarov V.M., Brusenkov A.V., Bespal'ko P.P. Avtomobil'. Analiz konstruktsiy, elementy rasche-ta. Tambov, TGTU, 2008. 55s.

Sergiyenko N. Ye., Mitropan D.M., Sergiyenko A.N., Ponedelko S.N. Osobennosti konstruktsiy ko-robok peredach sovremennykh legkovykh avtomobiley. [Features of gearbox designs of modern cars]. Vestnik NTU „KHPI”. Sbornik nauchnykh trudov. Tematicheskiy vypusk „Transportnoye mashinostroyeniye”. Khar'kov: NTU „KHPI”. 2005. №37.

Sergíênko M.Ê. Skripník Í.A., Zabelishens'kiy Z.Ye., Kalínovs'kiy V.S., Tverdokhlíb O.V. Vpliv parametrív konstruktsíí̈ bagatodiskovoí̈ mufti na stabíl'níst'. [Influence of design parameters of multidisk clutch on stability]. Ínformatsíyní tekhnologíí̈: nauka, tekhníka, tekhnologíya, osvíta, zdorov’ya. Materíali KHVI mízhnarodnoí̈ n.-prakt. konferentsíí̈. CH.1. Kharkív: NTU «KHPÍ», 2009. S. 236

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Автомобілебудування